28 juli 2009

Måste gå till optikern!




Är närsynt (ser dåligt på lång håll) sedan 16 års ålder. Har använt mestadeles linser de sista årtiondena. Men nu klarar jag inte det längre!

Åldern har kommit ifatt! Hade jag haft en normal syn så hade jag behövt skaffa glasögon nu.
Som läget är, ser jag utmärkt på långt håll med linser eller glasögon, men på nära håll bara suddigt.
Utan ser jag bra på nära, men ingenting långt bort!
Har man glasögon på sig så blir det ett evinnerligt av och på, med linser fungerar det inte alls.

Måste bli ett besök hos optikern!

2 kommentarer:

Maria sa...

Jag har aldrig behövt glasögon, men snart så kommer jag väl i den åldern att armarna inte räcker till när jag ska läsa. Men än klarar jag mig.
Kan dock tycka att det finns så mycket fina glasögon, men man kan ju inte skaffa om man inte behöver...

Maria sa...

Glömde skriva TACK för besök hos mig, välkommen åter!