24 november 2009

Kan man göra så??


Teckning Gunilla Dahlgren

Advent - även tid för fönsterputsning, eller?
Hur är det man säger? Man ska inte titta PÅ fönstren, man ska titta UT genom dem. Och så länge det fungerar så är det ingen fara!

Något att tänka på i alla julförberedelserna - prioritera det viktiga!! Och inte är det väl rena fönster och storstädning?



Det här fina hjärtat kan du vinna hos Sari på Björnar och praliner!




Och de här fina vinsterna finns hos Sara på Livet på berget!

3 kommentarer:

Marie sa...

Just nu när det är så mörkt, så tycker väl inte jag att fönsterputs är det viktigaste...men det kan ju också bero på att det enligt mig är nästan det tråkigste man kan göra...blir aldrig bra. Nej tacka vet jag lite lagom mörkt inne och tända ljus, ingen som ser på mina fönster då. Kram

Mia sa...

Fönstertvätt ? Ska väl erkänna att jag brukar spraya lite på insidan och gni lite när jag först byter gardiner, men det är köksföntrena..resten får vara till sommaren..ska jag skamma mig nu..

Måddan - Himla lantligt sa...

Hejsan! Tack för gullig kommentar i min blogg. Ja, nu är det mycket stök, fönsterputsning får nog vara för min del, inte så länge sen jag putsade dem (inför hösten) så de får duga.

Men nya gardiner blir det i a f - ska bli så jul att julpynta i vårat nya hus, men mycket jobb är det med allt när julen nalkas!

Ha det gott kära vän!
På återhörande!

Måd