06 november 2009

Storlek på bilder

Undrar om någon har samma problem som jag?
Bilderna som läggs in i bloggen i sidmenyn blir olika stora! Ibland i "vanlig" storlek, ibland mindre. Tycker att jag gör på exakt samma sätt, men ändå blir det skillnad när datorn krymper dem. Vad beror det på??

Borde vara ungefär samma utgångsläge i storlek då de är tagna med samma kamera.
Jämför tex bilderna på "Vita, vackra blommor" längre ner i högermenyn. Där är alla utom den första i "stort" format, medan den "lilla" jasminen vägrar bli större...

2 kommentarer:

Marie sa...

Tyvärr kan inte hjälpa dig, är ingen expert på detta med layout..allt blir lite hur som helst hos mig. Kram

Nicole sa...

Bilder som fotograferats liggande, blir ju bredare, men bilder som fotograferats stående och som är samma storlek, borde ju krympas till samma mått. Men det har kanske något att göra med bildupplösningen?
Ingen nytta av mig hihi.
Kul att du ville vara med i utlottningen hos mig! Lycka till!