11 februari 2010

Förevigade tulpaner


Hittade den här tavlan på loppis för några år sedan.
Blev väldigt glad eftersom jag kände damen som målat den.
Hon hade tidigare erbjudit mig att få en av hennes tavlor, men av någon anledning så blev det aldrig av.

Och en dag var det för sent...

Tänk vad jag ångrade mig, att jag inte hade tagit fasta på erbjudandet...

Därför är den extra värdefull för mig, där den hänger på väggen och påminner om både konstnärinnan och den annalkande, underbara våren!


4 kommentarer:

Åsa! sa...

Vilket vackert minne, antar att du hängt din tavla så du kan njuta utav den varje dag?

FRAMBOISINE sa...

J'aime ces objets qui nous rattachent à des lieux, des personnes ! La valeur n'est que sentimentale pour la plupart mais rien au monde n'est plus beau qu'eux !
Belle fin de semaine et merci pour ta venue, j'en suis très heureuse... à tout bientôt.

Marie sa...

Underbara vackra vårtulpaner...vackra minnen, och så härlig att bli påmind om våren som snart kommer, för det gör den...ljustet är i alla fall redan här. Kram

Hanna sa...

Jätte fina tulpaner Glada färger.
kram
Hanna