20 april 2010

Att tugga tulpaner och papper!


En av mina tulpaner var idag fälld till marken, troligen av någon med små, vassa gnagartänder... Jag som var så glad att de blommade över huvudtaget, tycker att tulpaner ofta är dåliga på att komma igen efter första årets blomning!



Så nu står den i en vas på köksbordet istället...

Idag har vädret varit varierande, en hagelskur på morgonen, några solglimtar under dagen och så regn nu ikväll. Vinden har varit kylig och inte direkt inbjudit till trädgårdsarbete.

Därför blev det istället lite datapluggande!

Därefter har jag röjt på skrivbordet (det i verkligheten, inte i datorn!!). Papper har alltid en viss förmåga att samlas där i stora högar!

Vem var det som sa något om det papperslösa samhället?

Inte finns det hos mig i alla fall!

Här har papperstuggen fått jobba i eftermiddag!

Gillar den maskinen (dokumentförstöraren, alltså!). Känns så bra att bli av med högarna och allt passar ju inte att lägga direkt i pappersinsamlingen...

6 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Åh vilken fin tulpan.... tråkigt att nån med vassa små tänder hade varit och knaprat på den....
Ha en fin Kväll!
Kram Kathrine

Fröken Grön sa...

Tack för trevlig kommentar på min blogg! Och vilken bonus att jag hittade till DIG!

Längtar tills mina tulpaner kommer igång, - än så länge har jag bara blad. Har dessutom hört rykten om att det ska komma lite snö i norra Skåne, bläää! Men, men, den som väntar på något gott...

Ha det så gott!

Desirée sa...

Tulpaner??? Var bor du? Inga här i Småland i alla fall!

~ Hennes Rum ~ sa...

Små gnagartänder i tulpanen...aha, Du är också inneboende hos en söt kissekatt...? ;*)
Dokumentförstöraren är ett jättebra arbetsredskap! Min tuggar, och tuggar den med...förstår inte varifrån alla dessa pappersdrivor kommer...!?

Myricas Farmor sa...

Ja det är nog mera papper idag än det var innan tycker jag.
Jag brukar städa mitt bord en gång i veckan, det är ett måste.
Vilken fin färg det var på din tulpan, dom är härliga.
Ha en bra dag
kram

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej
Tack för svaret.
Vad kul att du tittade in hos mig.
Det är märkligt men många säger faktiskt att vi använder ännu mera papper nu.
Ja städning är tråkigt, jag är arg när jag städar, det gillas inte.
Hoppas du fick lite ordning.
Ha en fin dag.
Zara