07 maj 2010

En väg framåt...


Hur ser din väg i livet ut?

Är den spikrakt riktad mot ett bestämt mål eller är den kurvig och oviss?

Oavsett om vi vill det eller inte, så svänger vägen och kan ibland göra tvära, oväntade kast.

Och när frågan kommer åt vilket håll man ska gå, vad svarar vi då?

Mot tryggheten och det gamla invanda eller mot något nytt, något okänt?

Oftast väljer vi då det gamla och traskar på i samma spår. Ända tills att världen omkring känns som om den hade stelnat och står helt stilla. (Eller att allt går mot ett håll som man känner att: dit vill inte jag!!)

Då kommer tankarna om möjlighet till förändring...
Vad är viktigt för mig?
Vad vill jag göra?

Hur ska jag göra något åt detta?

7 kommentarer:

Myricas Farmor sa...

Såå himla fint och sant du har skrivit, man får en tanke ställare när man läser.
Tack för det.
Ha en bra dag
kram

Unknown sa...

Tänkvärt!
Bra att bli påmind ibland om att vi faktiskt har en egen väg att gå.
Ha en skön fredagskväll!
Kram Allis

Fågel Blå sa...

Åh vilka väl valda ord!
Det gäller att fokusera på det man vill uppnå!
ha en fin helg!
Kram Kathrine

Mia sa...

Livet i ett nötskal. Välja är ju inte bara enkelt. Jag fick bestämt mig till slut, nu gäller det att inte grubbla över valet..

Babsan sa...

Jag försöker fokusera på att hitta mig själv och ta det lugnt efter en hektisk tid.

Prioriterar motionen nu - det ger mig energi.

Huset vid ån sa...

Vilket bra inlägg, du är fantastisk på att skriva så tänkvärt! Man får sig alltid en tankeställare.....Önskar dig en Trevlig Helg! Kram Therese

Lisbet sa...

Jo, ibland får man tänka efter. Ska man våga ta steget eller inte. Tryggt och bekvämt, eller? Jag är en sån som tänker att livet är så kort, varför inte våga? Det brukar gå bra.
Fast en del förändringar kan man inget åt, de bara ramlar över en, vare sej man vill eller inte. För mej har en del mycket sorgliga saker hänt och då får man bara försöka klara sej. På något sätt.
Ha en skön helg!