02 augusti 2010

Jag - en skogsmänniska...







Bor bara några mil från havet, men ska inte påstå att jag är där ute ofta...

Men visst är det vackert - en lång sandstrand och vattnet som sakta rör sig in mot land...

Så här sommartid är där alldeles för mycket folk för min del!

Ligga där ute som en packad sill - nej tack!

Då ska man istället köra dit en tidig morgon eller lite senare på kvällen.
Lugnt och fridfullt!


Fast tacka vet jag skogen!


Är mera en inlandsmänniska som värdesätter ensamheten och tystnaden...

Alldeles speciellt i dessa turisttider!!

8 kommentarer:

Glasbitar, lådor och gamla spetsar sa...

God morgon skogsmänniska! Tassade runt hos dej (luuugn, bara på bloggen) och tittade på dina vackra inlägg. Så många fina bilder på vackra blommor. Synd att du inte har några irisar ;) Jag lovar att tänka på dej när jag krafsar bland mina irislökar/-knölar om en vecka eller två. Kanske kommer det ett litet brev på posten. Nej, vi har inga mördarsniglar här.
Ha en bra dag!
//Susanne
(född på en kobbe, nu mest i skog och vid å)

Myricas Farmor sa...

Det är så sant som du säger, vad finns lugnet om ite i skogen, jag bor i "skogen" jag kan se hus men är mycket tyst omkring här, och det är sååå ljuvligt.
Ha det gott
kram

S o F sa...

Sitter här och ler åt det du skriver...

Jag bor också i inlandet och trivs bra här men med en inneboende längtan till havet (el. stora sjöar).
Älskar t.ex Skånes öppna landskap där det är "lätt att andas".

Däremot vet jag inte om jag skulle orka bo där (eller i nåt kustlandskap) året om, i alla fall inte i de mest turisttäta städerna.
På nåt litet enskilt ställe kanske...dit inga kommer.

Kanske skulle min (lite romantiserade) längtan efter havet försvinna om jag väl bodde där.

Så små utflykter här ifrån ut till havet då och då - kanske är det perfekta. Japp! :)

Soliga hälsningar!

bokhyllan sa...

Har aldig förstått vitsen med att ligga på en strand och svettas med 1000 andra.

Tycker mig känna igen "din" strand (har bilsemestrat i närheten en sommar) och vet vad du menar, det där om packade sillar.

Vi åkte först dit vid 14.00-tiden.
Outhärdligt!
Kom tillbaka vid 19.00-tiden med kyckling sallad,bröd och dryck.
Då vvar alla som bortblåsta.
Det var perfekt!!!

Ha det fint!

Så som livet är sa...

Härligt med havet tycker jag! Bor i blekinge. Och vi har vatten nästan överallt. Men bor själv med skogen bakom huset. Jag tycker det är en frihet med vattnet och det öppna. Men jag förstår inte hur man kan känna ro i att ligga på stranden tätt intill så många andra okända människor.
Vacker bild! Speciellt om jag fick gå där längst vattnet, alldelses själ eller med min älksade make.
KRAM

Huset vid ån sa...

Hej vännen!
Hoppas allt är bra med dig!
Vilken härlig bild från havet...men jag är också en skogsmänniska!
SommarKramar till dig! Therese

Åsa! sa...

Visst är det skönt i skogen, det håller jag med om trots att jag nog skulle gå under om jag inte hade närhet till havet.

Farfars stuga sa...

Vacker havsbild!

Uppvuxen mitt ute i skogen och bor nu med skogen i ryggen och där trivs jag.

Kram Cia