02 september 2010

En perfekt matta...?




Är nog inte bra på det här med att klippa gräs...

Inte bara det att det blir sneda "linjer" efter mig...

Helt plötsligt måste man ta en sväng runt några vackra blommor!

Och sedan tvärnitar jag pga en gräshoppa...

Är ju alldeles fullt av dessa små hoppande, spelande varelser och inte har de alltid förstånd att flytta på sig heller!

Klart att man måste vara rädd om dem!!

Att sedan inte gräsmattan blir så fin,
är väl en världslig sak, eller hur?



7 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Vissa tittar inte ner när de klipper! *ler*

Marie Louise sa...

Ja, det hoppar lite allt möjligt, små grodor också. Det får vara lite vildvuxet ibland.
Kram Marie

Unknown sa...

Inte är det så petigt med mattan! Både djur och växter kan väl få trivas där.
I min stora gräsmatta växer mest mossa och jag har kommit på att det är ganska praktiskt: Alltid grön, behöver inte klippas så ofta och jag slipper böket med att försöka utrota mossan varje år ;))
Ha en skön dag!
Kram Allis

Myricas Farmor sa...

Ja du, jag klippte våran i går, hoppas det var sista gången för i år. Gräsklipparen gav änna upp.
Men jag plocka nog upp en sådär 10-15 padde barn, dom är sååå himla söta när dom går.
Mattan är fin hur det än är.
Ha det gott
kram

bokhyllan sa...

Strunt i en perfekt gräsmatta!
Gräsmattor Ä R en värdslig sak.
Ha det gott.

Lisbet sa...

Ja, det är verkligen en världslig sak!
Ha en skön lördag!

Åsa sa...

Nej, gräsmattan är inte världslig. Det hade varit fruktansvärt om den var det!