07 januari 2011

Tålamod med det tekniska...



Tycker att jag brukar ha ett ganska stort tålamod i de flesta situationer och med de flesta människor...

Men med maskiner är det värre!!
De ska ju bara funka!!
Har väl ingen anledning att trilskas??

Finns inget som kan göra mig så irriterad som när det tekniska lägger av!
Och vad man än gör för att rätta till problemen så fortsätter det att krångla!

Idag har jag kivat med billåset/billarmet.

Varenda gång som jag tryckte för att låsa upp/larma av så tog det två sekunder så låste det igen!

Till sist lyckades jag rycka upp dörren under den korta sekund som den var olåst...

Då satte larmet igång att tjuta...

När jag väl hade fått tyst på det, hoppat in i bilen och startat den upptäcker jag att dörren går inte att stänga...

Den är låst!! Studsar bara tillbaka när jag slår igen den...

Efter mycket trasslande och en massa tjutande (det var larmet som tjöt, inte jag...), så kommer vi äntligen iväg...

Tror att det som hjälpte var när jag hotade med att sälja den till Grönland!!

Ni förstår, min lilla bil gillar inte kyla...

5 kommentarer:

Åsa! sa...

Vissa saker SKA bara fungera, och dit hör bilar!

Helen sa...

Hej!
Visst kan man bli irriterad när det tekniska inte fungerar. Speciellt på bilar, då kommer det fula språket fram här, till min dotters stora glädje. Ha en god fortsättning på det nya året.
Kram/Helen

Mia sa...

Hade det varit mig hade jag överröstat bilalarmet också. Fy bubblan så irriterandes..

Lövkojan sa...

Håller helt med att teknik bara ska fungera, finns inget som får humöret så ur spel som sånt strul. Jättefina bilder på blommor och kul att se flera olika projekt med mormorsrutor som jag just börjat med. Ja det är verkligen vanebildande att väva :)

skapa och inreda sa...

Jag är som du, inte kul när det inte fungerar.