27 mars 2015

Rådjuren äter upp mina krokusar!


Är lite småsur för rådjuren har varit och tuggat på mina krokusar...
Eller tuggat! Ätit upp dem helt och hållet passar bättre att säga. I varje fall blommorna - bladen och stjälkarna har de minsann ratat...

 Såg de små klövavtrycken i rabatten och har hört att även grannarna har haft besök...

Här och var har det kommit upp tidiga trädgårdsdekorationen i form av glimmande cd-skivor...
I en trädgård sitter en manlig fågelskrämma i en stol och håller vakt...

Brukar bara inte hjälpa så länge, de är läraktiga och har bra minne minsann - rådjuren!


 Håller på att testa något annat i kampen om att få behålla blommorna. Har lagt ut hårstrån som samlat sig på kammar och borstar samt även offrat några testar av mitt eget hår. Det sägs att människodoft inte är populärt...

Läste om någon som använde hårspray på växterna. Finns inte i mitt badrumsskåp, men däremot hårgelé. Går kanske lika bra?



4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej...
Otroligt vackra foton ♡
Undrar en liten sak - Har du mönstret till de fantastiskt söta kattgrytlapparna?

Kontakta gärna mig om du har det kvar & vill dela med dig av det!

Ann-Louise sa...

Men nä!! Det finns väl annat de borde kunna äta istället. Eller bara gå till grannarna och äta! :))

Ann-Louise

myrica sa...

Jag hade två Rådjur på min tomt här i går, dom tyckte nog att jag förstörde deras ro när jag kom klampande ut,
Men jag har ännu kvar mina blommor.
HA en fin söndag
kram

LisaMatilda sa...

Tyvärr finns inte mönstret till kattgrytlapparna längre. Hoppas att du lyckas hitta det någon annanstans!