17 september 2015

Ett rött hus med vita fönster




Målningen av svarta dörrar har avstannat...
Nu är det vita fönster som gäller - eller snart i alla fall!
Ännu så länge har det bara kommit till kittning av fönster.
Min del i det hela är att pilla bort det gamla kittet. Ibland lossnar det lätt, nästan trillar av, ibland får man ta i lite mera...

Var uppe och klättrade vid fönstret på andra våningen häromdagen. Var väl inte helt bekvämt... Har ju mina balansproblem och 10 meter upp på en stege var lite i högsta laget... (Fast sambon påstod att det bara var 4 meter!!! Kändes som 10 i alla fall!!) Och kära doktorn som säger att man ska utmana sina gränser! Där gick helt klart min!

''''''''''''''''''''''



5 kommentarer:

myrica sa...

Ja det ska alltid göras något vid huset , vi ska snart renovera våran hall
Det som är bra är att man har mycket lite möbler i hallen, phu, men man är så glad när det är klart och fint.
Ha en fin helg
kram

Min plats i solen sa...

Heja dig som utmanar dig själv! Jag vet inte om jag hade vågat göra detsamma, för hu vad höjdrädd jag är. ;) Och vad duktiga ni är med målning och fönster. :)

Sköt om dig!♥

Kram Lotta

Lisbet sa...

Huj, jag blev alldeles yr då jag läste! Vad modig du är!
Jag blundar då jag tittar på våra fönsterbågar... de borde absolut få sig en ny klädsel.
Ha så bra!
kram

Min plats i solen sa...

Kram på dig vännen.♥ Jag hoppas att du har det bra och njuter av sköna höstdagar?

Kram Lotta

Min plats i solen sa...

God jul kära vän.♥ Jag hoppas att allt är bra med dig och att du får njuta av fina juldagar.

Ta hand om dig!

Kram Lotta