15 oktober 2009

Höstpyssel



Dahliorna har plockats upp ur rabatten och lagts på tork. Ska nu tas in för vinterförvaring.



Altanen borde städas och alla krukor och pottor tömmas och ställas in. Det är så skönt när det är gjort, är inte alls lika kul som allt vårpysslet.



Det är även dags att möblera om i garderoben, sommarkläderna åker längst in och vinterkläderna får en mer framträdande och lättåtkomlig plats.




Det har varit kallt de senaste morgnarna, vinterjackan åkte akut fram och vantarna fick letas upp!

3 kommentarer:

Måddan - Himla lantligt sa...

Hej LisaMatilda!

Tack för din fina kommentar. Roligt att du tycker om mina bilder - har varit in och tittat på din andra sida "Tänkisar" och där fanns MYCKET fint att läsa - älskar texter och tänkvärda ord :o)

Kram och ha en fin helg!
Måd

Lotta 8`) sa...

Hej hopp! Vad trevligt med en "ny" bloggvän :) Fina höstbilder du bjuder på och blev lite full i skratt när jag läste om att ta in krukor och så - varje höst tänker jag att jag inte skall ta ut så mycket prylar ;) men när våren kommer har jag tydligen glömt vad jag tänkte...... Tur i alla fall att jag gjorde ett rejält röj förra helgen nu när frosten slog till rejält :)
Ha en skön helg, =)

Gummans Trädgård sa...

Hösten med sina varma färger värmer mitt hjärta.
Skönt att städa bort frostens spår och bädda för vintern.
Ha en skön helg.
Ann.