22 september 2010

Experten på att skjuta upp till i morgon...



...det är jag, det!

"Egentligen borde jag handla ikväll, men kanske kan jag vänta tills i morgon?
Har väl alltid någon brödbit som jag kan äta tills dess?"

Gör det bara, gör det bara!!

Är det så man ska tänka/säga sig själv för att få saker och ting gjorda?

Läste någonstans att det var alla framgångsrika coachers bästa tips för att få tråkiga uppgifter utförda.



Kan testas i de flesta sammanhang där det tar emot...


Eller har ni något annat bra tips på att komma igång...?

3 kommentarer:

Myricas Farmor sa...

Nu mera så skuter jag inte upp saker som ska göras, för då blir det så jätte mycket senare, och det vill jag inte ha.
Men jag har nog gjort det i halva mitt tidigare liv,hi hi det lät
Ha det gott

Åsa! sa...

Jag är urusel på att skjuta upp saker, måste få allt gjort, gärna på en gång. Det kan vara ganska stressande. Lagom är nog bäst...

Lisbet sa...

Ibland är jag en sån som bara väntar på inspiration. Vissa saker måste ju bara göras och ifall det inte finns ngn inspiration så är det lite jobbigt, faktiskt. Jag har så mycket annat jag vill göra ibland...
Men allt måste man ju inte göra, en del saker går faktiskt att hoppa över!