26 juli 2013

En bok eller två?



Böcker är någonting nödvändigt så här på sommaren, visst är det så?

Läsningen har kommit igång här igen efter en del synproblem...

Min lilla "knuta" tryckte på synnerven och fick den att svullna...

Redan i fjol sommar grötade bokstäverna bara ihop sig och jag förstod inte varför...

Veckorna innan operationen var horisonten inte längre rak...

Alla linjer stupade som ett V på mitten...

Hela våren har det dessutom varit mycket salva, gel och droppar i ögat som givit dimsyn...

***********

Men nu är världen klarare!

Och läsningen är på gång!



Hittade denna virkbok full av inspiration!



Många fina idéer och beskrivningar.

Eller så kan man bara titta på de vackra bilderna!



Till den som är historiskt intresserad (som jag) måste jag tipsa om denna bok...

Serien om länsman Barkhe och hans familj mitt under kriget mellan Danmark och Sverige på 1600-talet.



5 kommentarer:

Farfars stuga sa...

Jag älskar att läsa men har så lite ork och tid under läsåret. Men alla lov brukar jag ta igen det på.

Kram Cia

Min plats i solen sa...

Vad skönt att höra att du nu har kunnat återuppta läsningen. Jag kan föreställa mig vilken lycka det är och det är verkligen i det där lilla, enkla som livet blir så stort. De där sakerna som vi ofta tar så för givet som den dag då de inte längre är möjliga vi inser hur mycket de betyder för oss.

Njut av att kunna läsa igen och ha det gott!

Kram Lotta

myrica sa...

Nej men så kul jag har läst Barkes döttrar och nu en son, Tack snälla för detta, den ska jag skaffa.
Ha det gott
kram

Lisbet sa...

Tack för tipsen! Speciellt om virkning!

Så skönt att det ordnat sig med synen. Tacksam får man vara då det går att göra något åt då man har något...

Stora kramen till dej!

Monkan sa...

Oj, det låter jobbigt och läskigt med synen, skönt att det går åt rätt håll.

Jag är sjukt sugen på att börja virka igen, det var länge sen, så den där virkboken måste jag ta och kolla in. Fast vem behöver böcker som inspiration när det finns bloggar som din :) full med härlig virkinspiration!