14 maj 2014

Hortensior


 Har länge varit nyfiken på det här med decoupage, alltså att klippa ut vackra mönster av servetter och fästa dem på olika saker.

Sett många helt underbara skapelser på nätet och har nu äntligen kommit mig för att pröva själv. Att mina saker blev helt underbara ska jag ju inte påstå, men roligt var det!

Hittade en liten grön träbricka på loppis häromdagen och den blev mitt första offer. Klippte ut fina hortensior från en servett och lackade fast på brickan. Men...
Ljusa blommor på en mörkgrön bricka det funkar inget vidare. Eftersom man bara använder det allra yttersta lagret på servetten så blir det väldigt tunt. Och då dominerade brickfärgen och blommorna syntes knappast alls...




Skam den som ger sig! Det var bara att ge sig på det pilliga klippandet igen. Den här gången tog jag alla tre lagren av servetten (tror att det är helt fel, det är inte så man SKA göra - men strunt i det!) och fäste över det första försöket.

Det blev bättre, nu syns mina hortensior i alla fall!


 







1 kommentar:

myrica sa...

Vilken fin bricka, och blommorna gör sig så fina.
Snyggt.
Ha en trevlig helg
kram