04 mars 2020

Trampa inte pĂ„ min krokus!! đŸ˜Č

Allting Àr ju vÀldigt tidigt i Är och mÄnga lökvÀxter Àr redan pÄ gÄng i trÀdgÄrden!

HĂ€r blommar vintergĂ€cken och snödropparna för fullt. Även krokusarna börjar att sticka upp sina spetsiga "nĂ€sor".

Och ja, jag erkÀnner att de kommer pÄ de mest olÀmpliga stÀllen dvs precis överallt i grÀsmattan utan tillstymmelse till logik.

För inte var det sÄ hÀr jag placerade dem nÀr lökarna planterades? Förresten sÄ fanns nog en hel del av dem dÀr lÄngt innan jag bestÀmde...

Och  ibland fĂ„r man kolla inte bara var man sjĂ€lv sĂ€tter fötterna utan Ă€ven var gubben sĂ€tter ner sina fossingar och skrika "Stooopp" nĂ€r foten hamnar bara  en halv centimeter frĂ„n en krokus...

________///////________

Men jag misstÀnker ÀndÄ att det Àr nÄgon liten gynnare "down under" som springer runt och flyttar pÄ lökarna...!

đŸŒ·đŸŒ·đŸŒ·đŸŒ·

Inga kommentarer: