13 december 2020

Ska det vara en bakelse...?


 Denna läckra (?) skapelse har jag gjort!

Lite nötter och russin, frön och annat mumsigt...

+ smör och massor av kokosfett!

!!!!!!!!!!!

Och nej, jag har inte gått över till någon extrem fettkost så här lagom till jul. Utan det här är hemlagat fågelgodis! Trodde i alla fall jag...

Men inte småfåglarna!

De var bara framme och tittade!
(Eller vad de nu gjorde?)

Tror att det blev alldeles för hårt...

Men nu har hjälpen kommit i form av ett gäng skator som hackar loss bitar så att även de mindre fåglarna får del av det hela!

❤️❤️❤️❤️


2 kommentarer:

Myricas Farmor sa...

Den såg utsökt ut, man jag tycker dom är lite petiga dom där fåglar, jag gör varje år en massa godis till dom, men dom är inte så glada som jag trodde dom ska bli (ler)
Men jag kommer nog att fortsätta för borta är dom efter ett tag.
Önskar dig en fin vecka

Lisbet sa...

Kan ju inte vara sant! En prick likadan fick jag av min dotter, hon gjort. Jag har den nu i kylskåpet(?) för att hängas ut i morgon, julafton. Få följa med hur det går med godiset...

God Jul till dej!
kram