29 april 2021

Så time!

 Nej nu måste jag så!

Tycker alltid att det känns alldeles för tidigt, men sedan helt plötsligt är det för sent istället...


Så nu bestämde jag att tiden var precis perfekt!


🌻🌻


Idag blev det:

Vit Zinnia

Malva

Vit solhatt

Höstanemon

Stockros

Solros

Tagetes

Lobelia

Pionvallmo

🌻

🌻


När man äntligen kommer till skott så blir det som vanligt alldeles för mycket...

För fröer finns ju. Lite nyinköpt men mest gammalt. Och så en del egenplockat i trädgården. Synd att inte använda! Eller hur?

Men shitt vad jag kommer att ångra mig när det är dax att plantera om allihopa!

🐞🐞

Fast jag hade ju gärna velat ha lite aster också...!









2 kommentarer:

Myricas Farmor sa...

Ja är det inte så att man vill helst ha alla blommor som finns, och sedan opps vad det kan bli förmåga. (ler) men det kommer att bli så fint när dom blommar.
Jag har sått mina grönsaks frö, så nu hoppas vi på en massa grönsaker i år, blommorna som jag ska så får jag nog oxå få i mark snart.
Önskar dig en fin vecka

Lisbet sa...

Hahhhaaa. Känner så igen mig. Bestämde mig för att så i år, istället för att köpa plantor, det blev dyrt i fjol. Här blev det inga frön i alla fall trots goda föresatser. Krasse sår jag åtminstone, för tar alltid vara på fröna. Hoppas perennerna som jag satsade på i fjol tar sig...
Ha så bra!